آتش سرخ
آتش سرخ

آتش سرخ

از جشن تیرگان چه می دانید؟




چند سالیست که عده ای به بهانه احیای سنت ایران باستان جشنی را برگزار می کنند به نام جشن تیرگان. در تواریخ سنتی تیرگان روز کمان کشیدن آرش کمانگیر و پرتاب تیر از فراز البرز است و به همین دلیل مردم این روز را جشن می گیرند. این جشن در روز دهم تیر برگزار می گردد. که البته تعطیل نبودن این روز در ایران و دیگر کشورها گاه باعث می‌شود تا در نزدیکترین روز تعطیل این جشن برگزار شود.




  

 



جمعه 16 تیر ماه 1391 (jul/6/2012) میدان تل‌آویو اسرائیل مراسمی با نام جنگ آب انجام شد که دقیقاً در همان روز جشن تیرگان به مناسبت روز ملی دماوند در شهر رینه لاریجان برگزار شد و بعد از آن جشن، مراسم جنگ آب انجام گرفت. مراسمی که دو سال قبل در تهران نیز برگزار شد.این مراسم قرار بود در سال 1389 در پارک آب و آتش تهران مجدد اجرا شود که از اجرای آن جلوگیری شد.


و امسال نیز دست اندر کاران این جشن در ایران و تل‌آویو در تاریخ 14 تیر ماه و پنجم جولای قصد برگزاری این مراسم را دارند.


اما چه ارتباطی بین جشن ملی ایران و مردم اسرائیل وجود دارد؟ آیا آیین یهود نیز مانند ایرانیان باستان بود؟


18 نقطه در دنیا وجود دارد که برای یهودیان مقدس بوده و یکی از آنها دماوند است زیرا در کوه دماوند کابالا تدریس می شده است. دلیل انتخاب دوماوند هم شکل کوه دماوند بوده است. از این رو یهودیان توانستند در دین زرتشتی های که در آن زمان در آن منطقه زندگی می کردند نفوذ کنند و تفکرات خودشان را به دین زرتشت تزریق کنند. به عنوان مثال زرتشتی ها قائل هستند به وجود 72 تن که این 72 تن عدد قدرت کابالاست.

نکته قابل توجه این جشن تبلیغ بسیار زیاد رسانه های ضد انقلاب برای احیای این جشن می باشد.

متأسفانه بروز این جشن ها به دستور کسانی بود که دوره اسلام را تمام شده می دیدند و پیرو مکتب ایرانی بودند. واین بود ثمره تفکر کسانی که از روحانیت دور شده بودند.

درحالی که به جان هم افتاده بودیم که مکتب ایرانی یا مکتب اسلامی مراسمی در ایران برگزار می شود که نه کوروش کبیر را میشناخت نه آرش کمانگیر. احیای سنت های ایران باستان فقط به بهانه ای بود برای ایجاد یک تفرقه بزرگ و آن دوستی مردم ایران با اسرائیل بود....




منبع  :http://sayberi174.persianblog.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد