آتش سرخ
آتش سرخ

آتش سرخ

دستگیری یکی از عوامل هتک حرمت به مزار حجر ابن عدی +عکس


دستگیری یکی از عوامل هتک حرمت به مزار حجر ابن عدی +عکس

خبرگزاری عراقی براثا در خبری اختصاصی، با انتشار تصویری اعلام کرد کمیته‎های مردمی وابسته به ارتش سوریه، موفق به دستگیری یکی از عاملین نبش قبر و هتک حرمت به مرقد شریف جناب حجر ابن عدی شده‎اند.

به گزارش تعامل "،رجا  به نقل از خبرگزاری براثا نوشت: انتشار تصویری از یکی از عاملین هتک حرمت به مرقد جناب حجر ابن عدی اعلام کرد، این فرد توسط کمیته‎های مردمی وابسته به ارتش سوریه دستگیر شده است.


 
 
این در حالی است که روز گذشته، دستگاه امنیتی سوریه با انتشار تصاویر عاملین این جنایت غیر انسانی، از مردم سوریه درخواست کرده بود، دولت این کشور را در شناسایی این تروریست‎های وهابی یاری کنند.
 
همچنین این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه خود در اداره اوقاف ریف دمشق مدعی شد، علی رغم انتشار اخباری مبنی بر خروج پیکر مطهر حجر ابن عدی توسط جریان تکفیری، این عده به دلیل نیافتن پیکر مطهر و همچنین عجله و نگرانی از حضور نیروهای ضدتروریسم، موفق به خروج پیکر مطهر حجر ابن عدی نشده و تنها فرصت تخریب مرقد شریف و نبش قبر را پیدا کرده‎اند، این در حالی است که تروریست‎های تکفیری، پنجشبه گذشته مدعی انتقال پیکر مطهر این صحابه بزرگوار رسول خدا و امیرالمومنین علیهما السلام شده بودند.
 
گفتنی است این خبر از سوی منابع رسمی اوقاف سوریه تایید نشده است.
 
هفته گذشته، جریان تکفیری حاضر در سوریه وابسته به جبهه النصرة از شاخه‎های القاعده که از سوی عربستان و قطر تامین مالی و تجهیزاتی می‎شوند، اقدام به تخریب و نبش قبر مرقد شریف حجر ابن عدی، صحابی پیامر اکرم امیر المونین علیهما السلام نمودند.
 
انتشار تصاویر هتک حرمت به مزار شریف این صحابی بزرگوار که به دست معاویه و به جرم محبت امیرالمومنین علیه السلام به شهادت رسیده بود، در فضای مجازی، موجی از اندوه و ناراحتی را در میان مسلمانان به دنبال داشت، به نحوی که روز گذشته حوزه‎های علمیه قم و نجف در اعتراض به این جنایت تعطیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد